onsdag 13 juni 2007

jag tycker om att cykla i regnet.

Vaknade av fågelkvitter 05:16, dags att gå upp och äta frukost. Cyklade ner till stan för att möta mina arbetskamrater, det är bara 5 arbetsdagar kvar, sen är det slut. Det är helt sjukt med jobb egentligen. För exakt 1 år sedan sökte jag 300 jobb, låg sömnlös på nätterna och tänkte på jobb, trodde att jag aldrig skulle få något. Arbetslös resten av livet. Men det har ju löst sig, precis som alla sa, och det visste jag väl innerst inne, men när man väl är i "Hej jag är väldigt arbetslös-situationen" så är allt svart eller vitt. Nu är allt blått, och grönt, rött och gult. Jag har fått säga ifrån mig jobb, och nu har jag äntligen blivit erbjuden ett jobb på mitt älsklingscafé i stan. Ska vara kvar på "mitt" café, men vem säger att man inte kan ha 2 caféjobb? :)

Snart kör jag upp,. Uppkörning, körprov, yes, jag ska svettas i 40 minuter i en bil med en man/kvinna som håller koll och antecknar i ett litet häfte. Jag är nervös. Mer än jag trodde faktiskt. Läskigt roligt.

Inga kommentarer: